dilluns, 1 de juny del 2009

aDeU...


Després de veure tot el que hem anat fent en l'assignatura de Teoria II i tots els continguts que hem anat treballant, m'agradaria fer una reflexió personal sobre l'assignatura en general, és a dir, sobre el que m'ha aportat personalment i a quines reflexions he pogut arribar....
Primer de tot m'agradaria dir que quan vaig començar la carrera no era gens conscient de la importancia que té l'educació, en tots els àmbits de la nostra vida i en tots els moments i situacions que vivim totes les persones del món.
Després de veure que constantment aprenem, aquesta asignatura m'ha fet reflexionar encara més sobre tot en general. He pogut veure que quan naixem sóm éssers destinats a conviure en interacció amb altres persones i que aquesta interacció fa que a poc a poc ens anem moldejant i definint la nostra persona, tot i així però, després de tornar a llegir aquesta petita reflexió, es pot dir que aquesta interacció és constant, que dura tota la vida, i que en tots els moments de la nostra existència interactuem amb quelcom, ja sigui amb una persona, un animal, un llibre, una situació del món exterior, situació personal...
Amb els continguts treballats en les classes també he pogut arribar a la conclusió que segons la relació que s'estableix entre educador i educant, que segons com s'apliquin unes determinades idees o continguts... podem ser molt moldejables, fins hi tot arribar a dir que podem ser tant moldejables que de manera indirecta ens formem una dictadura, tant moldejables que siguem capaços de matar...
Bé, en conclusió final de tot el blog, l'assignatura, els aprenentatges assolits... Puc dir que he après moltíssim sobre els diferents tipus d'educació i les diferents maneres (directes o indirectes) que hi ha per aprendre o canviar certes actituds... també puc dir que ara soc molt més conscient de la realitat que ens envolta i que com he anat repetint al llarg de tot el blog, tinc un punt de vista més crític sobre l'educació en general. Ara puc apreciar i estar a favor o en contra sobre algunes actituds o comportaments que té l'educador sobre l'educand, puc establir debats sobre educació i reforçar-me dels coneixements que he anat adquirint al llarg de tot el transcurs de l'assignatura, ja que com he comentat de manera indirecta anteriorment, és molt enriquidor establir debats i compartir opinions per exposar la teva opinió i desenvolupar el teu coneixement sobre aquell tema en concret i altres que van sorgint...
Penso que si hagués de fer un índex de tots els aprenentatges assolits crec que seria bastant complicat (no dic això perquè pensis que he après molt i boing, boing, boing...). Repeteixo que les persones som molt influenciables i jo personalment, puc dir que aquesta assignatura m'ha influenciat alhora de sortir al carrer i observar els fenòmens educatius que sorgeixen constantment. A més a més, moltes vegades quan "filosofem" amb les meves companyes de pis o alguns colegues del poble moltes vegades acabo preguntant: però l'home és bo o és dolent per naturalesa? Res, aquesta és una petita anècdota que la faig servir de pretext per dir que al reflexionar sobre els aprenentatges que he anat adquirint... puc dir que han estat molts i que molts d'ells m'han servit i em servirant per a portar a terme una bona practica educativa ja que si comparo el comportament que tenia al principi de treballar de cangur i el que tinc ara, veig que és molt diferent i que ha millorat al llarg del curs.
Espero que us hagi agradat aquest blog i que hagueu compartit tants bons moments llegint-lo com jo he fet realitzant-lo!!
QUE TINGUEU UN BON ESTIU I UNES BONES VACANCES!!!!!!
PeTunEtS a tOtS!!!
***Sandra Guijarro Vargas ***













Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada