dimarts, 26 de maig del 2009

Teoria de l'educació: Bolonya i la seva aplicació.

Ja fa unes setmanes que hem començat a treballar sobre el tema "Bolonya" i cal dir que a partir del treball conjunt de tota la classe s'ha pogut arribar a uns resultats i a unes conclusions finals.

Personalment, penso que aquest "experiment pedagogic" (com ha dit al final de la classe el professor) ens ha servit a tots d'alguna cosa (alguns més que a altres). El fet de treballar en equip, fer els grups d'intercanvi, les exposicions i els comentaris del professor ha fet que tinguem més a l'abast diferents documents on ens expliquen de manera resumida com serà aquest plà.

Deixant de banda l'informe col·lectiu i individual vull dir que ara tenim la oportunitat de ser crítics sobre el que passarà l'any que vé, com es duràn a terme totes les teories i propostes que han anat sorgint... ara sí que podem veure (una mica més clar que abans) què és Bolonya, perquè els alumnes s'han movilitzat, i entendre més clarament les conseqüències que ha tingut aquest moviment.

Jo personalment penso que fins que no es comenci aquest plà, fins que no es vegin els resultats, fins que no es reflecteixi i es compari els resultats i la feina dels alumnes i els professors no es podrà veure si en realitat anirem bé... Cal dir però que es pot fer alguna intuició sobre que pot passar, però de moment voldria deixar el tema obert perquè mai es pot preveure al cent per cent els resultats.... (Bueno, faig un esment al meu punt de vista...: NO FUNCIONARÀ. Crec que hi ha massa incoherencies, no han tingut en compte alguns punts en concret i el professorat i els alumnes que pujen NO ESTAN PREPARATS!, a més a més, penso que si volguéssin canviar el rendiment acadèmic de l'alumnat, si volguéssin unes millors notes i més competència entre la resta de països del mon, el que haurien de fer és canviar el sistema escolar de Primaria, perquè crec que el que volen fer és començar "a construir la casa per la taulada" i això sempre acaba anant malament...) Bé, deixo aquí la meva opinio.... Què en dieu vosaltres¿? `

Enllaçant el tema de Bolonya amb l'assignatura... també cal dir que no hem fet l'assignatura de Bolonya, sinó que hem fet TEORIA DE L'EDUCACIÓ. Tot i que al llarg de l'assignatura hem tractat aquest tema (i altres diferents) tot està relacionat, sempre hem estat fent teoria, i el simple fet de donar un punt de vista sobre com serà la metodologia, com s'avaluen les competències, qui pot canviar les lleis, etc, etc, etc. TOT ÉS TEORIA DE L'EDUCACIÓ.

Penso que el professor ha estat molt llest alhora d'encarar una assignatura en un tema en concret ja que normalment encarem diferents temes en una assignatura i aquesta ha estat diferent. A partir de la teoria, hem fet una pràctica i aquesta pràctica ens ha portat a parlar de la teoria i FER TEORIA DE L'EDUCACIÓ. Inconscientment hem anat tractant diferents temes que amb una altra metodologia també hauriem tractat.

Ara que ja estem arribant al final, penso que tot el que hem anat tractant a estat molt interessant i no "ens hem anat per les branques" sinó que més aviat ens hem centrat en un tema per a tractar diferents continguts.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada